Зв'яжіться з нами:



Графік роботи:

Пн.-Пт: 9.00 до 18.00

E-MAIL:

info@krebe-tippo.com.ua

0-800-750-784

(БЕЗКОШТОВНО 24/7)

Note: Carousel will only load on frontend.

Бізнес на чистоті: як відкрити пральню з нуля

Почати бізнес із нуля – непросто, але цілком можливо. Головна умова успішного старту – скласти грамотний бізнес-план, визначити порядок проходження основних етапів. Реалізація проекту пральні самообслуговування включає визначення концепції закладу:

  • аналіз ринку збуту;
  • підбір відповідного приміщення для оренди та його обладнання;
  • узгодження з контролюючими інстанціями;
  • реєстрацію бізнесу; прогноз доходів та витрат проекту;
  • пошук постачальників спеціалізованого обладнання та витратних матеріалів;
  • встановлення та підключення обладнання;
  • підбір персоналу;
  • розробку та проведення рекламної кампанії;
  • оцінку ризиків та визначення способів реагування на загрози;

Підготовчі етапи проекту займуть 2-3 місяці. Варто враховувати цей термін визначення найбільш вдалого часу запуску проекту.

Розглянемо процес відкриття пральні за 10 КРОКІВ.

Крок 1. Реєстрація пральні

Початковим етапом відкриття пральні самообслуговування є реєстрація бізнесу в державних органах та оформлення всієї необхідної документації.

Процес відкриття пральні не є складним, однак має власну специфіку. По-перше, для ведення такого бізнесу необхідно отримати дозвіл у пожежної інспекції, комунальних служб, служби з охорони праці, а також у БТІ міста у разі перепланування приміщення.

Крім цього, на руках мають бути лабораторні аналізи води, змивів, вентиляції.

Крок 2. Вибір розташування та приміщення

На Заході, звідки до нас і прийшла ідея пралень самообслуговування, такі заклади можна зустріти на кожному кроці. Особливою популярністю користуються пральні, які розташовані в спальних районах.

Для України найбільш прийнятними варіантами можна вважати розташування пральні поблизу навчальних закладів та гуртожитків, або у торгових центрах, де сконцентровані люди із середнім статком – потенційні клієнти пральні. Ще один варіант – розташування пральні у новому районі міста, де багато новоселів.

Уважно варто вибирати не тільки місцезнаходження пральні, але й приміщення, в якому вона розташовуватиметься. Для таких закладів необхідно враховувати вимоги до приміщення:

  • роздільні приміщення для приймання брудного одягу та зберігання/видачі чистого;
  • приточно-витяжна вентиляція;
  • висота стель не менше ніж 3,6 м;
  • обов’язкова наявність водопроводу, каналізації та центрального опалення;
  • міжповерхове перекриття над пральнею повинно забезпечувати належну паро-, тепло- та звукоізоляцію;
  • електрика 380/220 вольт, на все приміщення щонайменше 25-50 кВт потужності;
  • пральня має бути розділена на кілька функціональних приміщень: зал очікування для відвідувачів, технічне приміщення, санітарно-побутове приміщення, складське приміщення;

Для пральні самообслуговування підійде приміщення площею 40-50 кв. м. Відкривати пральню на великих площах має сенс лише у великих мегаполісах.

Що обов’язково має бути у приміщенні під пральню:

  • стабільна та безперебійна подача чистої гарячої та холодної води;

Ще необхідно оцінити планування приміщення та можливість поділити його на зони. Важливо враховувати, що відсутність відповідного планування, яке можна адаптувати під вимоги пральні, спричинить додаткові витрати. Для невеликої пральні буде достатньо площі 40 кв.м.

Крок 3. Оформлення приміщення пральні

Технічні приміщення не потребують особливого ремонту. Достатньо, щоб там було завжди чисто, а всі комунікації були заховані. Для оформлення зали очікування буде потрібно косметичний ремонт, а також набір меблів та техніки, що забезпечує комфорт відвідувачам. Диван або крісла, кулер з водою, телевізор, журнальний столик, стійка рессепшен – мінімальний набір необхідних елементів обстановки.

Крок 4. Купуємо обладнання для пральні

Головним пунктом в оснащенні пральні є, безумовно, пральна техніка. Звертаємо увагу, що звичайна побутова техніка для пральні не підійде навіть якщо в неї можна завантажити 8-10 кг одягу. Необхідне професійне обладнання на 15-30 тис. циклів прання – воно довговічне і працює вдвічі швидше, ніж стандартне. При виборі техніки та виробника дивіться, як довго постачальник працює, яку дає гарантію, чи є послуга підключення та налаштування апаратів, а також консультування, сервіс та ремонт. Ознайомтеся з відгуками на цю техніку з провідними підприємствами, які надають послуги сервісного та технічного обслуговування у вашому місті, щоб отримати повний пакет рекламацій на обране обладнання.

Стандартний набір для пральні: пральні та сушильні машини, катки або каландри прасувальні. До їхнього вибору слід підійти дуже відповідально. Економити на цій статті витрат не рекомендується, тому що від справності та функціональності техніки залежить якість послуг.

Сьогодні перелік професійного прального обладнання є досить широким. До його складу входять:

  • професійні (промислові) машини;
  • прасувальні преси, катки, каландри, дошки, пароманекени;
  • фінішне обладнання для пральні;
  • професійні (промислові) сушильні машини;

Крок 5. Підбір персоналу пральні

Для пральні самообслуговування не потрібен численний персонал. Основна посада – це адміністратор. Ним може бути й сам власник. До обов’язків адміністратора входить підтримка чистоти у приміщенні, консультація відвідувачів, контроль за справністю обладнання та наявністю витратних матеріалів. До того ж, для зручності клієнтів можна пропонувати додаткові послуги. Наприклад, клієнт залишає прати білизну, а адміністратор повідомляє їм телефоном, коли прання закінчиться. У майбутньому можна запровадити додаткові послуги, де знадобиться допомога різноробів. Вони займатимуться завантаженням пральних машин (якщо клієнт використовує даний вид послуги), здійснювати прасування та пакування чистих речей.

Помічник вам все одно знадобиться, тому що справлятися з бізнесом поодинці досить складно. Так як пральня працюватиме щодня 12 годин на добу, то персоналу необхідно забезпечити позмінний графік роботи: пропонується використовувати схему 2/2.

Крок 6. Закупівля хімічних засобів для прання

У пральних використовуються професійні хімічні засоби, які враховують властивості тканин та виводять складні плями. Миючі засоби для пралень мають ряд особливостей:

  • висока концентрація (працюють при мінімальних дозах);
  • не містять фосфатів;
  • рідка суміш;

У комплект необхідних миючих засобів входять: порошки, комплексні засоби для прання, лужні підсилювачі, поверхнево-активні підсилювачі, кондиціонери для білизни та пом’якшення води, засоби для виведення плям, відбілювачі і т.д.

При плануванні витрат пральні важливо враховувати витрати на придбання миючих засобів, оскільки ця стаття може бути досить суттєвою.

Крок 7. Складання прайс-листу

Міні-пральня надає доступні послуги з прання білизни, у тому числі великогабаритної. Послуга користується популярністю у різних категорій населення завдяки тому, що дозволяє економити час і є бюджетнішим варіантом класичних пралень.

Особливості організації пральні самообслуговування:

  • графік роботи має бути зручним для 90% клієнтів;
  • виконане замовлення надається клієнту в поліетиленовій упаковці;
  • гнучка система термінів виконання замовлень;
  • обов’язкова гарантія відшкодування збитків при втраті або псуванні речей;
  • якісний рівень прийому замовлення.

Крок 8. Планування реклами пральні

Цільова аудиторія пралень самообслуговування різноманітна та численна.

Основні категорії клієнтів пралень:

  • іногородні студенти різних навчальних закладів, зокрема тих, хто проживає в гуртожитках;
  • мешканці квартир без пральних машин;
  • відрядження;
  • бажаючі випрати великогабаритні речі;
  • юридичні особи, компанії, які в силу специфіки своєї роботи потребують прання великої кількості білизни чи одягу.

Крок 9. Розрахунок фінансових показників пральні

Наведемо основні показники з метою оцінки прибутковості бізнесу.

  • Середня кількість відвідувачів на місяць?
  • Середній чек?
  • Місячна виручка?
  • Щомісячні витрати (в т.ч. витрати на розхідники, комунальні послуги та податки)?
  • Чистий прибуток?
  • Обсяг первісних інвестицій?
  • Термін окупності?
  • Рентабельність?

Практика показує, що середній термін окупності пралень становить 1-1,5 роки. Досягти таких результатів можна за умови правильної організації бізнесу та ефективного використання можливостей. Все це забезпечить потрібний рівень продажів. Важливо розуміти, що пральні є низькоприбутковим бізнесом, але за належного розвитку – диверсифікації послуг, запровадження додаткового сервісу, відкриття кількох точок – може принести значний дохід.

Крок 10. Оцінка ризиків пральні

Перерахуємо основні фактори ризику при створенні пральні самообслуговування та способи реагування на загрози:

  • Відкриття у місті прямих конкурентів, що призведе до перерозподілу клієнтської бази та прибутку, демпінгу, зростання витрат на рекламу. Зменшити вплив цього ризику можливо при формуванні власної клієнтської бази, розробці унікальної торгової пропозиції, стимулюванні лояльності споживача та укладання довгострокових договорів ексклюзивного обслуговування;
  • Підвищення собівартості послуг, що спричиняє зменшення маржинального доходу. Нівелювати ризик можливо шляхом створення запасу націнки на собівартість, що дозволить компенсувати зростання витрат без підвищення вартості послуг;
  • Сезонне зниження продажів. Загалом ринок забезпечує досить стабільний попит на послуги пралень. Однак з урахуванням того, що в даному проекті основу цільової аудиторії складають студенти, які влітку виїжджають із міста, існує певний ризик зниження продажів у літній період. Нівелювати ризик можливо при розробці маркетингової стратегії, ефективної рекламної політики, усуненням сезонних акцентів у продажах та диверсифікації цільової аудиторії;
  • Недостатній рівень попиту. Цей ризик є одним з найбільш ймовірних і може виникнути як через низьку платоспроможність попиту, так і через непопулярність самої послуги. Зменшити ризик можна при грамотному виборі розташування пральні, активної рекламної політики, що включає проведення різних акцій та знижок, стимулювання повторних покупок, гнучке ціноутворення;
  • Невдалий вибір місця для пральні. Цей ризик має високий ступінь ймовірності та значні наслідки. Виключити неправильне рішення дозволить якісний геомаркетинговий аналіз місцевості, інфраструктури, що дозволить більш точно оцінити рівень продажу з урахуванням густини потенційних споживачів;
  • Відмова у наданні оренди приміщення або підвищення вартості оренди. Втрата місця загрожує великими збитками: по-перше, досить складно буде перекласти все великогабаритне обладнання; по-друге, переїзд займе певний час, протягом якого пральня не функціонуватиме; по-третє, через втрату вже розкрученої точки доведеться займатися просуванням нового розташування. Всі ці наслідки можуть спричинити величезні збитки. Щоб знизити цей ризик, необхідно укладати договір довгострокової оренди та ретельно обирати орендодавця. Варто розглянути можливості придбання власного приміщення;
  • Технологічні ризики, до яких входить неправильно обране обладнання, поломки, нецільове використання технологічних потужностей, що може призвести до зупинки бізнес-процесів та втрати прибутку. Зменшити цей ризик можна при регулярному контролі справності обладнання, якісному сервісному обслуговуванні, грамотному виборі обладнання;
  • Проблеми із персоналом. До цієї категорії ризику слід зарахувати низький рівень компетенції персоналу, безвідповідальне ставлення до майна, незадовільну якість обслуговування з боку працівників. Зменшити цей ризик дозволять: система заохочення працівників, яка залежить від виручки, навчання персоналу та контроль за його роботою.